Zdrowy kręgosłup - postawa gracza

0
Zdrowy kręgosłup - pozycja gracza

Designed by Freepic

Postawa gracza jest niezwykle ważna, biorąc pod uwagę ilość czasu spędzanego przez graczy w pozycji siedzącej. Postawa gracza i generalnie temat prawidłowej pozycji przy biurku, jest popularnym tematem w społeczności. Wielu pracowników służby zdrowia, graczy i organizacji stara się uświadomić znaczenie mechaniki ciała podczas długich godzin ćwiczeń, straeming’u czy rywalizacji. Być może najważniejszą częścią siedzenia jest przerwa od siedzenia. Niezależnie od tego, jak dobrze utrzymujesz swoją postawę, siedzenie może nadal powodować problemy zdrowotne.

Postawa gracza i problemy z tym związane

Termin postawa odnosi się do pozycji statycznej, w której utrzymujesz swoje ciało podczas stania lub siedzenia. Postawa podczas grania to po prostu pozycja, w której utrzymujesz swoje ciało podczas grania. I najczęściej jest to pozycja siedząca.

Przede wszystkim siedzenie na krześle nie jest anatomicznie normalną pozycją, bez względu na to, na jakim krześle siedzisz! Naturalną pozycją spoczynkową dla człowieka jest pozycja przysiadu. Można to zaobserwować u małych dzieci, które kucają na piętach, żeby odpocząć. Podobnie w mniej rozwiniętych obszarach świata, gdzie krzesła nie zawsze są dostępne, ludzie będą kucać na piętach, aby odpocząć lub zjeść. Dla tych z nas, którzy przez większość swojego życia siedzimy na krzesłach, nasze ciała przyzwyczaiły się do tej nienormalnej pozycji spoczynkowej. W rzeczywistości większość ludzi w bardziej rozwiniętych częściach świata nie jest w stanie utrzymać równowagi w pozycji przysiadu. Nasze stawy nie mają mobilności lub nasze mięśnie są zbyt napięte.

Biorąc pod uwagę anatomicznie odpowiednią pozycję spoczynkową, siedzenie na krześle nie jest prawidłową postawą. Jednak możemy i powinniśmy spróbować zmniejszyć ryzyko długotrwałej, siedzącej pozycji podczas gry.

Zgubne skutki nieprawidłowej pozycji przy komputerze poruszaliśmy w poprzednim artykule.

„Bardziej odpowiednia” postawa gracza

Jak wcześniej wspomnieliśmy, nie ma czegoś takiego jak „właściwa postawa podczas gry”. Ale oto kilka wskazówek, jak zminimalizować ryzyko związane z długotrwałym siedzeniem.

Górna część ciała

  • Jeśli posiadasz fotel dla gracza, oprzyj głowę o zagłówek
  • Nie pochylaj głowy do przodu, utrzymuj uszy, barki i biodra w jednej płaszczyźnie
  • Pociągnij łopatki w dół i do tyłu i oprzyj górną część pleców na oparciu krzesła

Biodra i uda

  • Usiądź z biodrami do tyłu na krześle, tak aby plecy były dociśnięte do oparcia
  • Trzymaj oba uda płasko na krześle

Biurko

  • Twoje biurko powinno być na tyle wysokie, aby odsłaniało górną część ud
  • Wysokość biurka również powinna być na tyle niska, aby przedramiona spoczywały równolegle do podłogi i stołu
  • Przysuń krzesło w kierunku biurka, aby być wystarczająco blisko monitora, unikniesz pochylania się

Wysokość krzesła

  • Wysokość krzesła powinna pozwalać stopom spoczywać płasko na podłodze bez dodatkowego obciążania nóg
  • Twoje kolana powinny być ugięte pod kątem około 90 stopni
  • Oprzyj obie stopy płasko na podłodze poniżej kolan

Podłokietniki

  • Ustaw podłokietniki wystarczająco wysoko, aby łokcie były zgięte pod kątem około 90 stopni
  • Twoje ramiona powinny delikatnie spoczywać na podłokietnikach, a nie być podparte

Oparcie

  • Jeśli Twój fotel dla gracza ma taką opcję, odchyl oparcie siedzenia o 90-120 stopni
  • Staraj się trzymać dolną część pleców dociśniętą do krzesła

Monitor

  • Zgodnie z ogólną zasadą, rozmiar ekranu w calach to odległość, w jakiej monitor należy ustawić od twarzy. Jednak odległość od twarzy, niezależnie od rozmiaru ekranu, nie powinna być mniejsza niż 20 cali.
  • Górna 1/3 – 1/4 monitora do gier powinna znajdować się na wysokości oczu.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl