Zdrowy kręgosłup - nie śpisz - ruszaj się

2
Nie śpisz - ruszaj się

Codzienna droga do pracy, spacery po biurze, czy wyjście z kolegami z pracy na lunch to dla wielu osób jedyna aktywność w ciągu dnia. Pandemia i wszechobecna praca zdalna odebrały w znacznym stopniu i tę aktywność ruchową. Spędzamy przy komputerze 8-10 godzin dziennie. Zostało nam tylko przemieszczanie się od biurka do toalety lub do kuchni, a po pracy hop na kanapę, by obejrzeć dobry serial.

Musimy uświadomić sobie, że prawidłowe funkcjonowanie organizmu zależy od tego, jak dużo się ruszamy. Dlatego, o ile nie śpimy, ruszajmy się!

Jak zminimalizować negatywne skutki długotrwałego siedzenia

W poprzednich wpisach pisaliśmy o prawidłowej pozycji przy biurku i negatywnych skutkach nieprawidłowej pozycji przy komputerze. Ale czy możemy powiedzieć, że siedzenie jest dobre? Otóż nie, nasze ciało jest stworzone do ruchu. Prawidłowa pozycja przy biurku jedynie zminimalizuje zgubne skutki długotrwałego siedzenia.  

Dlatego, jeśli nie chcemy poznać na sobie takich groźnych wyrażeń jak łokieć tenisisty, zespół cieśni nadgarstka czy syndrom SMS-owej szyi, róbmy sobie przerwy co 30 minut, zróbmy kilka przysiadów, wyjdźmy z psem na spacer. To może być dowolna aktywność fizyczna, która oderwie nas na kilka minut od komputera. Spacer na świeżym powietrzu będzie dobry zarówno dla ciała, jak i umysłu.

Jeśli brakuje Ci czasu i nie masz możliwości, żeby zrobić sobie krótką przerwę, zadbaj o komfortowe i ergonomiczne krzesło, na którym wygodnie i aktywnie spędzisz swój czas pracy, krzesło, które nawiązuje do trendu aktywnego siedzenia i podąża za ruchami użytkownika. Przykłady ergonomicznych i aktywnych krzeseł znajdziesz w sklepie Cooldesk.

Aktywność sportowa po godzinach spędzonych przy biurku

Kończysz pracę, nie wyleguj się na kanapie, nie trać czasu, zadbaj o swoje zdrowie. Pamiętaj, że ruch stymuluje rozwój fizyczny, merytoryczny i psychospołeczny człowieka. Oderwij się od pracy, idź do klubu Fitness, na siłownię, pograj z dziećmi w piłkę, spędź czas w ruchu, a przede wszystkim wyjdź do ludzi. Sport pozwala nawiązać kontakty z innymi ludźmi, więc idź, trenuj, rozmawiaj. Takich bezpośrednich rozmów brakuje nam w dobie pandemii.

A następnego dnia wstań wypoczęty, bądź zadowolony ze swoich sportowych osiągnięć dnia poprzedniego i usiądź wygodnie acz prawidłowo w swoim „home office”.

Komentarze do wpisu (2)

10 stycznia 2022

Potwierdzam. Czas pandemii nas rozleniwił. Więc czas zadbać o siebie i o swój kręgosłup.

19 stycznia 2022

Cała prawda i tylko prawda :) Problem tylko, jak zmusić się do wyjścia po całym dniu spędzonym przy biurku? Człowiek jest z natury leniwy...

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl